کانال کشی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها از جمله بهترین و پر کاربرد ترین سیستم های تهویه مطبوع در دنیای امروزی به شمار می روند. اما برای عملکرد صحیح و با کیفیت این سیستم نیاز به کانال کشی داکت اسپلیت دقیق و اصولی دارد.
اولین و پایه ترین اصول کانال کشی داکت اسپلیت شامل رعایت تمامی نکات فنی و اجرایی پروژه می باشد و همچنین ابعاد کانال های هوا در مسیر رفت و برگشت به صورت دقیق و اصولی محاسبه گردد. مورد بعدی استفاده از کانال های عایق دار در این گونه از سیستم ها می باشد و دلیل اهمیت استفاده از عایق در کانال های هوا جهت کانال کشی داکت اسپلیت این امر است که عایق ها و خصوصا عایق الاستومری که نسبت به سایر عایق ها مزایای بیشتری دارد موجب می گردند تا کانال هوا در بربر عوامل بسیاری از جمله عوامل طبیعی و غیر طبیعی از خود مقاومت بسیار بالایی نشان دهد و در نتیجه دارای طول عمر بیشتری نیز باشد.
به طور کلی جهت خنک و یا گرم نمودن فضا نیاز به کانال کشی داکت اسپلیت می باشد و این امر نیازمند استفاده از کانال های مناسب فضا می باشد. این کانال ها در انواع مختلفی قابل استفاده می باشند که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.
یکی از قدیمی تری و در واقع سنتی ترین کانال های هوا که جهت کانال کشی داکت اسپلیت (Duct split Ducting) مورد استفاده قرار می گیرند کانال های گالوانیزه می باشند که هنوز هم با وجود روی کار آمدن کانال های هوای مدرن و گوناگون اگر در مورد این کانال نکات فنی به درستی رعایت گردد و همچنین عایق بندی مناسب صورت بگیرد، می توان به خوبی و با کارایی بالا در کانال کشی داکت اسپلیت مورد استفاده قرار داد.
کانال هوای بعدی که می توان جهت کانال کشی داکت اسپلیت از آن استفاده نمود کانال های پیش عایق می باشند. این نوع از کانال های هوا از مدرن ترین و جدید ترین کانال های انتقال هوا می باشند که دارای وزن بسیار سبکی بوده و به سرعت نصب و اجرا می گردند. سرعت اجرای این کانال ها نسبت به کانال های گالوانیزه بسیار بالا تر می باشد و همچنین از نظر قیمتی هم بسیار ارزان تر و به صرفه تر بوده اما دارای کیفیت بسیار بالا تری می باشد.
و یک مزیت و برتری که استفاده از کانال پیش عایق جهت کانال کشی داکت اسپلیت نسبت به کانال های دیگر دارد این مورد است که سایر کانال ها تنها پس از آن که نصب و اجرا شدند می توان بر روی آن ها عملیات عایق کاری را انجام داد که این امر با مشکلات فراوانی همراه است اما کانال پیش عایق در ساختار خود از عایق استفاده می نماید و دیگر نیاز به عایق کاری ندارد.
کانال هوای بعدی که می توان از آن جهت کانال کشی داکت اسپلیت استفاده نمود کانال های عایق دار فلکسیبل می باشند. این نوع کانال های فلکسیبل دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشند و دارای وزن سبک و پایینی نیز هستند قیمت بسیار مناسبی دارند، جهت استفاده در فضاهایی با محدودیت فضایی بسیار مناسب می باشند، به راحتی حمل و جابه جا می گردند و ویژگی های بسیار مثبت و خوبی نسبت به کانال های گالوانیزه داشته و به عبارتی مشکلات آن را تا حد بسیار زیادی برطرف نموده است بنابراین استفاده از این کانال تا حد بسیار زیادی جهت کانال کشی داکت اسپلیت مناسب می باشد.
جهت انجام عمل کانال کشی داکت اسپلیت می توان از راه های گوناگونی استفاده نمود. در وحله اول باید نقشه و ابعاد دقیق فضای پروژه برآورد گردد و سپس بر اساس آن کانال هوای متناسب با پروژه جهت کانال کشی داکت اسپلیت انتخاب گردد و سپس بر طبق آن طراحی کانال کشی داکت اسپلیت به درستی صورت بپذیرد.
کانال کشی داکت اسپلیت را می توان به شیوه های گوناگون و توسط کانال هوای مختلف که پیش تر به اختصاردر باره هر یک گفته شد انجام داد. این کانال های هوا دارای تنوع بسیار گسترده ای می باشند و هریک دارای ویژگی ها و خواص گوناگونی هستند که آن ها را جهت استفاده در کاربری ها و فضاهای مختلفی آماده می سازد.
به طور کلی پروسه انجام کانال کشی داکت اسپلیت کار دشوار، هزینه بر و زمان بری نمی باشد اما نیازمند رعایت تعدادی نکات و مسائلی است که با انجام دادن هریک از آن ها می توان عملیات کانال کشی داکت اسپلیت را به سادگی انجام داد بدون آن که کوچکترین ایراد و اشکالی در طی انجام کانال کشی داکت اسپلیت به وجود بیاید. در نتیجه سیستم در طول فعالیت خود بسیار کم تر نیاز به تعمیر و نگهداری پیدا می کند و موجب می گردد تا سیستم بتواند درمدت زمان طولانی تری به فعالیت خود ادامه داده و طول عمر بالاتری همراه با کیفیت و کارایی و بازدهی بسیار بالایی در هر فضا و هر کاربری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اسپلیت چیست

کانسیلد داکت

جامع ترین سایت فروش داکت اسپلیت