مقایسه انواع داکت اسپلیت

در واقع بهترین برند یا بهترین مارک در زمینه مقایسه انواع داکت اسپلیت، محصولی می باشد که حداکثر کارایی را با هزینه مناسب به کاربر ارایه دهد.

در دنیای امروزه که با شتاب زیادی در حال صنعتی شدن و استفاده از متریال های نوین در پروژه های ساختمانی می باشد، داکت اسپلیت و انواع آن به عنوان یکی از محصولات جدیدی است که به منظور ایجاد محدوده آسایش انسان و همچنین برقراری سیستم تهویه و تهویه مطبوع نقش مهمی را ایفا می کند. به منظور مقایسه انواع داکت اسپلیت یا Compare Types Of Duct Split می بایست در ابتدا یک شناخت نسبی در مورد آنها داشت تا در نهایت بتوان با اولویت بندی فاکتورهای مهم اقدام به برگزیدن و انتخاب گونه های برتر آن نمود و در واقع بتوان امر مقایسه انواع داکت اسپلیت را به درستی انجام داد. داکت اسپلیت یک سیستم تهویه مطبوع نوین می باشد که از دو جزء داخلی و خارجی تشکیل شده است که این اجزاء از طریق لوله های مسی به یکدیگر متصل گشته اند.
نکته مهم در مقایسه انواع داکت اسپلیت این است که این موضوع در دسته بندی های مختلفی و بر اساس فاکتورهای مختلفی قابل دسته بندی است که در ادمه به بیان برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت. اولین نکته مهم در مقایسه انواع داکت اسپلیت می توان این موضوع را از لحاظ نوع نیروی محرکه کمپرسور به دو گونه معمولی یا بدون اینورتر و اینورتردار دسته بندی کرد. در واقع مفهوم اینورتر در مقایسه انواع داکت اسپلیت بیان این موضوع است که در ساخت این نوع از الکتروموتور به کاررفته در داکت اسپلیت از مفهوم و فناوری سرعت متغییر یا دور متغییر استفاده شده است. این نوع از مقایسه انواع داکت اسپلیت را می توان برای اقسام اسپلیت نیز به کار برد.
در مقایسه انواع داکت اسپلیت از این لحاظ می توان گفت که داکت اسپلیت اینورتردار برتری های زیادی نسبت به نوع داکت اسپلیت معمولی یا بدون اینورتر دارا می باشد. در ادامه بحث مقایسه انواع داکت اسپلیت می توان گفت از جمله عوامل این برتری دور متغییر این دو مدل می باشد که می توان از آن به عنوان بزرگترین عامل تفاوت در مقایسه انواع داکت اسپلیت نام برد. این تفاوت سبب می شود که در نوع معمولی موتور الکتریکی یا کمپرسور در تمام مدت در حال فعالیت باشد. این موضوع در مورد نوع اینورتردار کاملاً متفاوت است و در این مدل سرعت کمپرسور با تغییرات محیط تغییر کرده و در واقع متناسب با نیاز فضا کار می کند که در بحث مقایسه انواع داکت اسپلیت سبب برتری این محصول می شود. با کاسته شدن میزان مصرف انرژی در مصرف برق صرفه جویی شده و موجب کاهش هزینه ها نیز می شود.
علاوه بر این در مقایسه انواع داکت اسپلیت نام برده شده می بایست گفت که در نوع داکت اسپلیت اینورتردار کمپرسور نیاز به خاموش و روشن شدن متوالی نداشته و بنابراین میزان صدای دستگاه که یکی از معایب داکت اسپلیت می باشد در این مدل به میزان قابل توجهی کاسته شده و همچنین این مکانیزم سبب افزایش کارایی دستگاه نیز می شود. بنابراین در مقایسه انواع داکت اسپلیت معمولی و اینورتردار، نوع دوم صدای کمتر و راندمان بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این موضوع در مقایسه انواع داکت اسپلیت، نوع اینورتردار قادر به انجام سرمایش و گرمایش بهتر و سریعتری می باشد. این موضوع به این دلیل است که در ابتدای کار اینورتر موجود در دستگاه با حداکثر توان خود کار کرده و زمانی که به میزان قابل قبولی رسید از میزان فعالیت آن کاسته می شود.
این موضوع نیز در مقایسه انواع داکت اسپلیت موضوع مهمی بشمار می رود و سبب برتری داکت اسپلیت اینورتردار می شود. اما نکته مهم در مقایسه انواع داکت اسپلیت بر اساس دو نوع اشاره شده قیمت آن ها می باشد. به دلیل استفاده از فناوری اینورتر در نوع A این نوع داکت اسپلیت از قیمت بالاتری نسبت به نوع معمولی آن برخوردار است و این موضوع در حالیست که با کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های مصرفی در دراز مدت شاهد بازگشت سرمایه خواهیم بود و این مسأله در مقایسه انواع داکت اسپلیت بدین صورت قابل توجیه می باشد. علاوه بر این داکت اسپلیت مورد نظر می باید قابلیت سازگاری با شرایط محیطی و اقلیمی مکان مورد استفاده را دارا باشد و در حداقل زمان حداکثر راندمان را ارایه دهد.
علاوه بر نکات ارایه شده ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که به منظور آشنایی بهتر و مقایسه انواع داکت اسپلیت در مدل های مختلف و بر اساس فاکتورهای اشاره شده می توان با شرکت های خدماتی مختلفی که در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند تماس برقرار کرد تا علاوه بر نکات ارایه شده از نحوه خرید و فروش، لیست قیمت و سایر مشخصات فنی دستگاه و همچنین نحوه دسترسی به نمایندگی فروش آنها مطلع شد. در دسته بندی دیگری از مقایسه انواع داکت اسپلیت می توان آن را بر اساس مشخصات فنی سازنده آن و سازندگان مختلف در این زمینه انجام داد. در یک اظهار نظر کلی می توان گفت که در واقع بهترین برند یا بهترین مارک در زمینه مقایسه انواع داکت اسپلیت، محصولی می باشد که حداکثر کارایی را با هزینه مناسب به کاربر ارایه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اسپلیت چیست

جامع ترین سایت فروش داکت اسپلیت