انواع داکت اسپلیت

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها از به صرفه ترین و بهترین انواع سیستم های تهویه مطبوع میباشند و علت استفاده گسترده آن ها در سراسر دنیا و پر طرفدار بودن آنها مزایا و ویژگی های فراوانی است که این سیستم ها دارا می باشند. این دستگاه های تهویه دارای انواع گوناکونی می باشند که در ادامه به بررسی انواع داکت اسپلیت می پردازیم.

تفاوت در انواع داکت اسپلیت شامل ویژگی های مختلفی می باشد که هریک را از دیگری متمایز می سازد. ویژگی های ظاهری، متریال به کار رفته در سیستم، ویژگی ها و مشخصات فنی و… مواردی می باشند که موجب می گردد تا انواع داکت اسپلیت به وجود بیایند.

انواع داکت اسپلیت به صورت کلی و عمومی به دو دسته اینورتر دار وبدون اینورتر تقسیم بندی می گردند. در نوع معمولی انواع داکت اسپلیت سرعت ثابت و در نوع اینورتر دار انواع داکت اسپلیت سرعت متغیر می باشد.

اما تفاوت بسیار مهم و درواقع برتری انواع داکت اسپلیت اینورتر دار نسبت به نوع معمولی آن ها این موارد است که نوع اینورتر دار سرمایش و گرمایش سریع تری را فراهم می نمایند، صدای بسیار کم تری تولید می نمایند، عمر مفید بسیار بیشتری دارند و در نهایت نسبت به دیگر انواع داکت اسپلیت بسیار مقرون به صرفه تر می باشند. به همین دلیل در بسیاری از پروژه هایی که نیاز به سیستم تهویه مطبوع مناسب دارند، استفاده از این نوع کاملا پیشنهاد می گردد.

انواع داکت اسپلیت در برند های گوناگونی عرضه می گردد که معروف ترین این برند ها شامل ال جی، سامسونگ، میتسوبیشی، گودمن، اجنرال، سایجو دنکی و… می باشد و در واقع برند های این سیستم بسیار متنوع است اما تفاوت آن ها در مشخصات فنی و ویژگی های سیستمی و ظرفیت آن ها می باشد.

وقتی که میخواهیم یک فضا را به سیستم تهویه مطبوع تجهیز نماییم با طیف گسترده ای از انواع داکت اسپلیت مواجه می شویم که کار انتخاب را برای ما دشوار می نماید. در این شرایط باید ابتدا فضای مورد پروژه و کاربری آن به صورت دقیق و کامل بررسی گردد و سپس بر اساس آن و با بررسی دقیق مشخصات فنی و ویژگی های انواع داکت اسپلیت، بهترین نوع این سیستم انتخاب گردد.

همچنین این سیستم ها در ظرفیت های گوناگونی تولید می گردند که هر یک از این ظرفیت ها متناسب با فضاهای گوناگون است و بسیار بهتر است تا بهترین نوع ظرفیت متناسب با فضای کاربری مد نظر انتخاب گردد تا سیستم بالاترین مقدار بازدهی و کاربری را از خود نشان دهد.

انواع داکت اسپلیت از نظر شکل ظاهری نیز به دو صورت دیواری و ایستاده نیز تولید می گردند و در هر فضا متناسب با نیاز نوع مورد نظر مورد استفاده قرار گرفته تا بیشترین بهره را از سیستم ببرند.

کار کردن با انواع داکت اسپلیت بسیار آسان است و کار دشواری نیست و می توان به کمک ریموت کنترل ها به صورت دستی و یا برقی میزان و شدت هوای عبوری از این سیستم ها را  کنترل نمود. این گونه از سیستم های تهویه هم هوای گرم را تولید وی نمایند و هم هوای سرد.

این سیستم ها به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالا و همچنین مقاومت بالا در برابر عوامل گوناگون، در مدت زمان طولانی تری به فعالیت خود ادامه می دهند و به همین دلیل در طول کارکرد خود نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی پیدا نمی نمایند. بنابراین همین اوامر موجب می گردد تا کارایی و بازدهی سیستم در طول مدت طولانی بسیار افزایش یابد.

از دیگر تفاوت هایی که انواع داکت اسپلیت با یکدیگر دارند در عامل دور متغیر، تولید صدا و عمر کارکرد، سرعت انتشار سرمایش و گرمایش، قسمت محصول و… می باشد. هریک از این موارد در انواع داکت اسپلیت متفاوت و مختلف بوده و هر کدام از این پارامتر ها با توجه به نیاز و کاربری فضای مورد نظر انتخاب می گردند.

این گونه از سیستم های تهویه برای آنکه به درستی به فعالیت خود ادامه دهند نیاز به کانال هوای مناسب نیز می باشند. در طی بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان تهویه و تاسیسات، این نتیجه بدست آمده است که کانال های قلکسیبل به دلیل ویژگی های مثبت و مزایای فراوانی که دارند مناسب ترین گزینه جهت استفاده در این گونه سیستم های تهویه مطبوع می باشند و از آن جایی که وجود عایق در این گونه از کانال های هوا موجب حفاظت از کانال در برابر بسیاری از عوامل طبیعی و غیر طبیعی می گردد. و همچنین عایق الاستومری یکی از به صرفه ترین و بهترین نوع عایق برای این کار می باشد. بنابراین می توان این گونه بیان نمود که کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از بهترین کانال های هوا جهت استفاده در انواع داکت اسپلیت می باشد.

انواع داکت اسپلیت را می توان در تمامی شرکت ها و فروشگاه های تاسیساتی و تهویه مطبوع در بسیاری از مناطق و نقاط سراسر کشور تهیه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کانسیلد داکت

جامع ترین سایت فروش داکت اسپلیت