اسپلیت کانالی ایستاده

در انواع دیگری از اسپلیت کانالی ایستاده کمپرسور یا واحد داخلی در درون کانال یا داکت قرار می گیرد و ظاهر بیرونی صرفاً شامل کندانسور یا اجزاء خارجی می باشد.

در دنیای صنعتی امروز که با رشد و گسترش شهرنشینی در جوامع بزرگ سبب تغییر انسان گذشته و تبدیل آن به انسانی متمدن و همسو با تکنولوژی گشته است، شاهد ابداع و بکارگیری نسل نوینی از ابزار و تجهیزات ساختمانی و تأسیساتی در دنیای امروز می باشیم. یکی از این محصولات داکت سپلیت در انواع مختلف خود می باشد که در این مقاله به بیان و توضیح اسپلیت کانالی ایستاده یا  Standing Concealed Duct خواهیم پرداخت. در ابتدا و به منظور آگاهی بیشتر با موضوع داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی ایستاده می بایست گفت که یکی از سیستم های نوین تهویه و تهویه مطبوع بوده است که امکان گرمایش و سرمایش را در یک واحد مجزا دارا بوده و علاوه بر این امکان استفاده از جریان هوای خارجی نیز را دارا است و با تصفیه آن قابلیت بهره وری از آن را نیز دارا می باشد. همچنین با استفاده از داکت اسپلیت در انواع خود مانند اسپلیت کانالی ایستاده امکان برقراری استقلال فضایی نیز برای هر واحد میسر می باشد.

اسپلیت کانالی ایستاده از نظر اجزای تشکیل دهنده خود مشابه داکت اسپلیت ساده یا معمولی می باشد و دارای دو جزء داخلی و خارجی می باشد که از طربق لوله های مسی به یکدیگر متصل گشته است. تنها دلیل تفاوت یا مشخصه بارز آن که به دلیل نوع طراحی آن می باشد، ساختار خاص و متفاوت آن بوده که شبیه به کمد یا یخچال ایستاده می باشد و نام گذاری آن نیز به همین دلیل می باشد که علاوه بر اسپلیت کانالی ایستاده به آن داکت اسپلیت کابینتی نیز می گویند. در واقع هدف از طراحی اسپلیت کانالی ایستاده امکان کاربرد در فضاهایی بزرگ و عمومی مانند سالن های بزرگ، سالن های همایش، مساجد و نمازخانه های عمومی و همچنین اداره جات بوده است. به همین منظور اسپلیت کانالی ایستاده دارای طول بالای پرتاب باد نسبت به سایر انواع داکت اسپلیت می باشد تا بتواند نیازهای مورد انتظار در کاربری های اشاره شده را برآورده سازد.

اسپلیت کانالی ایستاده در انواع مختلفی تولید و به بازار مصرف ارایه می شود که در برخی از انواع آن نوع خروجی هوا از نوع کانالی بوده و انتقال و انتشار جریان هوا از طریق کانال یا داکت صورت می گیرد. در انواع دیگری از اسپلیت کانالی ایستاده کمپرسور یا واحد داخلی در درون کانال یا داکت قرار می گیرد و ظاهر بیرونی صرفاً شامل کندانسور یا اجزاء خارجی می باشد. در واقع در تمامی مدل های اسپلیت کانالی ایستاده سعی شده است تا هدف اصلی طراحی که ظاهر ایستاده یا کابینتی آن است حفظ شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر در کشور عزیزمان ایران واحدهای مختلف و متعدد تولیدی در زمینه واردات و ارایه انواع خدمات مرتبط مختلف با داکت اسپلیت و از جمله اسپلیت کانالی ایستاده به فعالیت مشغول می باشند و بر اساس برندها و تنوع این محصولات از ویژگی ها و مشخصات فنی مختلفی برخوردار می باشند.

راه های گوناگون ارتباطی برای دریافت اطلاعات مختلف مانند لیست قیمت و مشخصات فنی و نمایندگی فروش اسپلیت کانالی ایستاده که شرایط خرید و فروش متفاوتی را دارا می باشند موجود می باشد که همانطور که پیشتر نیز توضیح داده شد می بایست از طریق سایت های اینترنتی یا اطلاعات مندرج در کاتالوگ داکت اسپلیت با آنها تماس برقرار کرد. از دیگر ویژگی ها و مزایا داکت اسپلیت و از جمله اسپلیت کانالی ایستاده کاهش و حذف سیستم کانال کشی معمول قدیم به منظور انتقال جریان هوای تولیدی می باشد که این موهبت به طراح معمار قابلیت بیشتری در طراحی فضا می دهد و لذا امکان بروز و ایجاد طراحی هایی کاربردی تر و بهتر نیز وجود خواهد داشت. نکته قابل توجه اینکه در صورت نیاز به کانال یا داکت برای ایجاد سیستم کانال کشی می بایست از کانال انعطاف پذیر با عایق الاستومری بهره برد که بهترین گزینه برای کانال کشی داکت اسپلیت و از جمله اسپلیت کانالی ایستاده است.

این موضوع به دلیل ساختار ویژه و خاص آن می باشد که علاوه بر انعطاف پذیری بالا دارای بهترین نوع عایق حرارتی و برودتی است و علاوه بر این موضوع ساختاری بهداشتی دارا بوده و همچنین از دوام بالایی نیز برخوردار می باشد. همچنین استفاده از کانال فلکسیبل با عایق الاستومری به منظور کانال کشی اسپلیت کانالی ایستاده در کاهش صدای دمنده نیز مؤثر بوده و تا حدودی عایق صوتی نیز می باشد. از دیگر نکات قابل توجه در ساختار اسپلیت کانالی ایستاده امکان گرمایش بسیار بالا بوده که هم در میزان مصرف گاز صرفه جویی می کند و هم گرمایش به مراتب بهتری را نسبت به رادیاتور یا سیستم حرارت مرکزی ایجاد می کند. علاوه بر این اسپلیت کانالی ایستاده دارای فیلتر چندگانه به منظور تصفیه هوا بوده و این موضوع بر کارایی آن افزوده و همچنین به دلیل دارا بودن کمپرسور روتاری و اسکرال میزان مصرف برق آن به کمترین میزان خود می رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اسپلیت چیست

مینی چیلر

جامع ترین سایت فروش داکت اسپلیت