تعمیر داکت اسپلیت

تعمیر داکت اسپلیت

در دنیای رو به گسترش امروز که با افزایش نیازهای انسان در انواع کاربری ها مواجه هستیم، دستگاه داکت اسپلیت یکی از ابزار برآورده سازی این نیازها و تأمین محدوده آسایش آن می باشد. این تجهیز که از پیچیدگی های خاصی برخوردار است می بایست توسط افراد متخصص نصب و راه اندازی شود و در هنگام نیاز به تعمیر داکت اسپلیت یا Repair Duct Split می بایست از افراد حرفه ای در این کار بهره برد. داکت اسپلیت که با نام اسپلیت کانالی نیز شناخته می شود از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است که به وسیله لوله های مسی با یکدیگر اتصال یافته اند. در هنگام خرید داکت اسپلیت می بایست به مشخصات فنی آن توجهی خاص داشت تا در صورت نیاز به تعمیر داکت اسپلیت و یا نصب آن بتوان از راهنمایی های آن بهره کافی را برد.

نکته قابل توجه در مورد تعمیر داکت اسپلیت این است که اوج مصرف این تجهیز غالباً در فصول گرم سال یعنی در اواسط خرداد تا ابتدای مهرماه می باشد که در این محدوده زمانی ارایه دهندگان خدمات داکت اسپلیت مانند تجهیز و نگهداری و یا تعمیرداکت اسپلیت و راه اندازی آن با ترافیک کاری زیادی روبرو خواهند شد. لذا اگر شما قصد تعمیر داکت اسپلیت و یا راه اندازی آن را در محدوده زمالنی ارایه شده دارید تحت هیچ شرایطی از افراد غیر حرفه ای بدین منظور نباید استفاده کنید زیرا در این صورت نه تنها موضوع تعمیر داکت اسپلیت شما حل نخواهد شد بلکه مشکلات بیشتری را نیز علاوه بر صرف وقت و هزینه اضافی متقبل خواهید شد. برای اجتناب از این موضوع می بایست از تجربیات افراد متخصص و آشنا در زمینه تعمیر داکت اسپلیت و راه اندازی آن بهره برد.

از جمله مزایا و مشخصات فنی داکت اسپلیت قابلیت بکارگیری برای هر دو منظور سرمایش و گرمایش می باشد و علاوه بر این، این تجهیز نوین و محبوب و پربازده تأسیسات ساختمانی امکان بکارگیری در انواع کاربری ها مانند مسکونی، اداری، تجاری، ورزشی و غیره را دارا می باشد. با توجه به این نکته تعمیر داکت اسپلیت در انواع و اقسام خود بسیار مهم می باشد که نباید به هر شخص غیر آشنا و آگاه سپرده شود. علاوه بر این موضوع و با توجه به اینکه دستگاه داکت اسپلیت امکان جایگزین شدن به جای رادیاتور و کولر گازی را به دلیل دارا بودن امکان ایجاد سرمایش و گرمایش در یک سیستم تهویه داخلی دارا می باشد نیازمند توجه و دقت زیادی در تعمیر داکت اسپلیت و روش های نگهداری آن می باشد.

بعضی از مهمترین مواردی که می تواند منجر به تعمیر داکت اسپلیت شود عبارتند از عدم شروع به کار دستگاه، عدم ایجاد سرمایش لازم در هنگام نیاز، تغییرات در تنظیمات دستگاه، کم شدن گاز دستگاه و ریزش آب از دستگاه داکت اسپلیت که در کلیه این موارد محصول موردنظر نیاز به سرویس داشته و باید با افراد مجربی که در زمینه تعمیر داکت اسپلیت به فعالیت مشغول می باشند تماس برقرار کرد. همچنین شرکت های تولیدکننده این تجهیزات، خدمات و امکانات مختلفی را برای مشتریان خود به صورت روزانه یا ماهانه ارایه می کنند که در صورت نیاز به این خدمات و از جمله تعمیر داکت اسپلیت بایستی با ایشان تماس برقرار کرد. علاوه بر این به منظور دریافت لیست قیمت خدمات ارایه دهنده از طرف این شرکتهای خدماتی می باید با نمایندگی فروش و یا واحدی که قادر به ارایه قیمت این خدمات می شود تماس گرفت.

یکی از معدود مشکلات این تجهیز که نیاز به تعمیر داکت اسپلیت را ایجاب می کند کم شدن گاز داکت اسپلیت می باشد. این کاهش گاز دستگاه در اغلب موارد به دلیل آسیب دیدن لوله و اتصالات دستگاه در قسمت کندانسور و یا اواپراتور است که موجب نشتی در دستگاه شده و گاز آن در اکثر گذشت زمان تخلیه می شود. این ایراد در دستگاه که نیاز جدی به تعمیر داکت اسپلیت دارد سبب کاسته شدم میزان سرمایش و انتشار باد گرم به فضا می شود. در صورتی که در این حالت تعمیر داکت اسپلیت مورد نظر به موقع انجام نشود، کمپرسور دستگاه سوخته و دیگر قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود. در این حالت تعویض کمپرسور با صرف هزینه گزافی روبرو خواهد بود که باید تمامی تلاش مصرف کنندگان و تولید کنندگان این محصولات و ارایه دهندگان خدماتی مانند تعمیر داکت اسپلیت این باشد که از آسیب دیدن و سوختن این قطعه که جزء لاینفک دستگاه می باشد، پرهیز شود.

به منظور افزایش بهره وری از دستگاه داکت اسپلیت می بایست هر از چندگاهی و بالخصوص در ابتدای فصول سرد و گرم یک بازبینی از دستگاه انجام داد تا در صورت نیاز به تعمیر داکت اسپلیت این امر پیش بروز هر مشکلی انجام شود. دستگاه داکت اسپلیت نیز مانند کولر های گازی هر یک سال یکبار باید به دلیل وجود آلودگی در کویل آب گرم و اواپراتور خود و کاسته شدن از میزان گاز آن بازبینی و سرویس شوند تا در صورت نیاز تعمیر داکت اسپلیت انجام شود. تعمیر داکت اسپلیت و سرویس آن در این شرایط از خرابی و استهلاک آن جلوگیری کرده و با انجام تعمیر داکت اسپلیت علاوه بر کاهش میزان مصرف برق آن بر قدرت سرمایش آن نیز افزوده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

سیستم VRF چیست

جامع ترین سایت فروش داکت اسپلیت