کانال داکت اسپلیت

کانال داکت اسپلیت

با توجه به گسترش روزافزون استفاده و بهره وری از تکنولوژی در کلیه ابعاد زندگی و از جمله صنایع مختلف مانند صنعت ساختمان و تأسیسات ساختمانی امروزه شاهد ورود و به کارگیری نسل جدیدی از اجزاء و تجهیزات ساختمانی هستیم. در واقع کانال و کانال کشی مانند کانال داکت اسپلیت (Duct split channel) به عنوان یکی از مهمترین اجزاء و عناصر در این زمینه شامل دسته بندی های مختلف و گوناگون از انواع کانال بر حسب شکل ظاهری و مصالح به کار رفته در ساخت آن مانند کانال داکت اسپلیت می باشد. کانال به تنهایی یکی از زیرمجموعه های صنعت تأسیسات ساختمانی بوده که عنصری ضروری می باشد به نحوی که بدون حضور آن سیستم تهویه با مشکل بزرگی روبرو خواهد شد.

مسیر انتقال هوا و هوا رسانی نیازمند جزیی است که این وظیفه را به خوبی انجام داده و بتواند هوای تولیدی از دستگاه را به فضای مورد نظر رسانده و هوای مصرفی را نیز به این چرخه بازگرداند. انجام کانال کشی و کانال داکت اسپلیت به چند روش امکان پذیر است. کانال اسپلیت یا کانالی که مورد مصرف دستگاه تهویه داکت اسپلیت می باشد با توجه به فضایی که دستگاه در آن قرار می گیرد و مشغول به فعالیت می باشد متفاوت است و در ابتدای امر می بایست با توجه به نقشه فضا دستگاه مورد نظر را انتخاب و بر طبق مشخصات فنی آن ابعاد کانال و طول کانال اسپلیت و محل مناسب این کار را استخراج نمود.

کانال داکت اسپلیت باید کمترین هدررفت انرژی و فضا را داشته باشد و بتواند حداکثر کارایی خود را به منظور انتقال جریان هوا به نمایش بگذارد. کانال داکت یا کانال مورد مصرف در سیستم کانال کشی داکت اسپلیت در حال حاضر انواع مختلفی را دارا می باشد که هر کدام مزایا و مشخصات فنی مختلفی را دارا می باشند که در ادامه به بیان برخی از انواع و ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که در حال حاضر در کشورعزیزمان ایران شرکت های تولیدی مختلفی در زمینه تولید و ارایه کانال داکت اسپلیت مشغول به فعالیت می باشند که به منظور دریافت لیست قیمت به روز و نحوه خرید و فروش انواع کانال های داکت اسپلیت می بایست با نمایندگی فروش و واحد فروش آنها تماس برقرار کرد.

انواع کانال داکت اسپلیت

کانال گالوانیزه

این محصول از جمله قدیمی ترین انواع کانال ها می باشد که از ورق گالوانیزه در ضخامت های گوناگون ساخته می شوند. این نوع از کانال داکت اسپلیت در دسترس بوده و قیمت پایینی دارد که در اغلب موارد در شکل سطح مقطع مستطیل یا مربع به کار گرفته می شود. کانال گالوانیزه همان کانال کولر آبی بوده و به شرطی می توان از آن به عنوان کانال اسپلیت استفاده کرد که حتما ایزولاسیون آن انجام شده باشد تا شاهد کمترین میزان هدررفت انرژی باشیم. برای این کار می توان از انواع عایق های ورقه ای موجود در بازار بهره برد که بهترین نوع آن عایق الاستومری به دلیل خواص ویژه و منحصر به فردش می باشد. از جمله معایب این روش عایق کاری پس از نصب در مکان هایی است که محدودیت فضایی داشته و انجام این کار را با سختی مواجه می کند.

کانال پلی اورتان و فنولیک

این نوع از کانال داکت اسپلیت که با نام پیش عایق نیز شناخته می شوند به صورت پیش فرض در مجرای داخلی کانال وجود دارند و ورق عایق در هنگام ساخت کانال به عنوان جزیی از ساختار کانال داکت اسپلیت به کار رفته است. این تجهیز بسیار مقرون مصرفه بوده و در کاهش صدای انتقالی دستگاه داکت اسپلیت نیز مؤثر می باشد علاوه بر این وجود عایق در ساختار این نوع کانال اسپلیت مراحل اجرایی را کاهش داده و سبب کاهش هدر رفت و معایب کانال های سنتی و عایق های سنتی از جمله پشم شیشه می شود. کانال داکت پلی اورتان با فوم خشک شده و دولایه آلومینیوم به ضخامت 80 میکرون در دو طرف آن با ضریب حرارتی 0.022 یکی از محصولات نوین تولیدی در کشور عزیزمان ایران می باشد که قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است.

کانال فلکسیبل یا خرطومی

این قسم از کانال اسپلیت که به دلیل خاصیت انعطاف پذیری و ارتجاعی بالا آن نام فلکسی یا خرطومی را بر آن ها نهاده اند از جمله جدیدترین و پرمصرف ترین محصولات به دلیل مزایا و ویژگی های خاص آن می باشد. فلکسی ها غالبا به صورت لوله ای و فنری در ضخامت ها و  قطر های مختلف برای مصارف گوناگون از جمله کانال اسپلیت به کار می روند. این محصول در دو نوع ساده و همراه با عایق قابل تولید می باشد که نوع عایق دار آن از زمره کانال اسپلیت پیش عایق می باشد و کاربری های فراوانی را برای آن می توان برشمرد. در حقیقت بهترین گونه کانال داکت اسپلیت کانال فلکسیبل با عایق الاستومری می باشد که درحال حاضر گزینه اول کانال اسپلیت در کشورهایی چون آمریکا و استرالیا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مینی چیلر

جامع ترین سایت فروش داکت اسپلیت